איך לבחור את המקלחון המושלם

איך לבחור את המקלחון המושלם
החלטנו שהגיע הזמן לשפץ את חדר הרחצה, אין מספיק מקום לזוז, האמבטיה חונקת את כל החלל, או שהמקלחון מפלסטיק כבר "פאסה", הסיבה לא כל כך משנה, אך כל עוד החלטתם שהגיע הזמן לשפץ את חדר הרחצה, זה הזמן להכיר את המקלחונים המעוצבים המרשימים שיגרמו לחלל להיראות מיליון דולר.

לחדש לחדש לחדש
המקלחת כבר זועקת שיפוץ , אך אנו לא יודעים מאיפה להתחיל, לשבור קרמיקה, להחליף, לחפות, לצפות, כל כך הרבה דברים אפשר לשנות כשמדובר בעיצוב מקלחת. כל כך הרבה שאלות בדרך לשיפוץ איך מתחילים? מה עושים? מה חשוב יותר ומה חשוב פחות? כל זאת נסקור במאמר זה.

שאלת התקציב
כאשר אנו עומדים לפני שינוי ושיפוץ חדר הרחצה, עלינו לשאול את שאלת השאלות מה התקציב שלנו. האם אנו מוגבלים בכסף? האם צריך באמת לחדש את הקרמיקה או אולי מספיק להחליף את האמבטיה או את המקלחונים בחדר הרחצה. כאשר נענה על שאלה זו נוכל להבין יותר לעומק לקראת מה אנו עומדים. שיפוץ כולל לחדר הרחצה אינו חייב להסתכם בסכומי עתק, לעיתים נוכל להתקין כמה אריחי קרמיקה בודדים ומקלחון פינתי כדי להעניק מראה שונה וחדש. על ידי שני פריטים אלו אנו יוצרים חלל שונה אלפי שנות אור מזה שכל כך התרגלנו אליו ואנו רוצים לשנות אותו.

שאלת המקום
בעבר אמבטיות היו האביזר החשוב ביותר בבית, שלא כמו דשא מלאכותי לא רק שהן שימשו לרחצה אלא הם היו המכבסה הפרטית שלנו, עוד הרבה לפני שהיו מכונות כביסה ומיבשים בכל בית. גם אם חדר הרחצה היה קטן מאוד היו מוצאים את המקום למקם בו אמבטיה. ועד היום האמבטיות שוכנות להן שם, אז אם יש לכם חלל רחצה קטן ואתם מעוניינים לבטל את האמבטיה. שתי אופציות ניצבות בפניכם. האחת היא לבטל את האמבטיה ולהתקין מקלחונים גדולים, הנקראים בשפה המקצועית מקלחונים קטומים, או להתקין מקלחונים פינתיים ולזכות בשטח נרחב שעד כה היה נחשב לשטח מת.

מבחינה עיצובית
כאשר אנו מתקינים מקלחונים מעוצבים אנו בעצם זוכים במראה מקלחת שונה וייחודי, לא רק שהוא חדש לנו, אלא שהמקלחונים החדשים עשויים מזכוכית עם תאורה איכותית המעניקה לחדר הרחצה מראה יוקרתי ועדין ממש כמו בספא בתל אביב. זה בהחלט יכול להיות שינוי קטן ולא יקר שמשפיע רבות על העיצוב. במילים אחרות שינוי קטן גדול.

פרקטי יותר מסודר יותר
ברגע שהחלטנו לבטל את האמבטיה ולהתקין מקלחון חזית, למשל, הסוג הנמכר ביותר של המקלחונים. מגיע בגודל סטנדרטי, המקלחונים הפינתיים מורכבים משתי דלתות זכוכית המותקנות בפינת המקלחת בין שני קירות. בעצם עם ביטול האמבטיה יצרנו מקום לארונות אחסון או למתלים ובכך הפכנו את חלל הרחצה ממקום סגור וחנוק למקום פתוח אווררי ונוח.

לגבי העיצוב
בין אם החלטנו לחפות את הקירות, לרצף מחדש או רק להתקין מקלחונים בחדר הרחצה יצרנו שינוי מרענן. המקלחונים מזכוכית מגיעים במגוון סוגים, גוונים ועיטורים, שגם אם זה השיפוץ היחיד שבחרנו לעשות זכינו בחלל רחצה חדיש ויוקרתי.