איך מנקים את המקלחונים?

איך מנקים את המקלחונים?
כידוע כיום רוב המקלחונים עשויים מזכוכית או פלסטיק. בכול אופן כאשר האבנית פוגשת בחומר זה לאורך זמן היא מצטברת עליהם כך שעם הזמן ניתן לקבל תוצאה שנראית כמו כתמים לבנים שהורסים את השקיפות הטבעית של הזכוכית ועל כן מפריעים לניקיון ששורר בחדר האמבט לפחות ברמה התחושתית. על כן חשוב לדעת שאין צורך להשלים עם זה וגם אין צורך לקרוא לשם כך לבעל מקצוע, (אלא אם כן מדובר בסתימה חמורה), אלא ניתן לטפל בתופעה זו באופן עצמאי.

שימון
בנוסף לא רק הכלור מהווה תקלה שיש לנקות אותה, אלא גם חלודה וזאת למרות שרוב מוצרי הפרזול שבחדר האמבט עשויים מאלומיניום שידוע כחומר שדוחה חלודה וקל לניקוי. כך שאם למקלחון פינתי יש גלגלים אן מסילות, יותר מרצוי לשמן אותם פעם בחודש וזאת על מנת למנוע בעיות שכאלו ולהבטיח שימוש נוח וחלק לאורך זמן. הפעולה הנה פשוטה והיא אינה מצריכה היערכות מיוחדת, השקעה רבה של זמן, או ציוד נלווה כגון כפפות, נשמית וכדומה.ניקוי מקלחונים

המלצה
כאשר פונים לנקות מקלחונים חזיתיים יש להקפיד להשתמש בספוג רך וזאת על מנת למנוע פגיעה בדלתות הזכוכית או הפלסטיק של מקלחונים. כלי ניקוי מומלצים הם חומרים רכים כגון ספוגים ומטליות ולא חומרים קשים כגון צמר פלדה אןו ברזליות. החומרים שמומלץ לספוג בהם את מצעי הניקוי הם בסגנון של "סנו קליר" או חומרים אחרים שייעודים לפלסטיק וזכוכית והם יעילים בפני כתמי האבנית. לגבי חומרים מומלצים ניתן להתייעץ עם מוכרי מקלחונים מקצועיים. אין כמו אנשים  שבקיאים בתחום על מנת שידעו  להמליץ על מה פעיל ומוכיח את עצמו יפה בשטח.

שיטת סבתא
עוד שיטה לחומר ניקוי יותר ביתי שאינו מכיל כימיקלים, הנה שימוש בחומץ. מדובר על החומץ הרגיל שמחזיקים במטבח, ובעלי ניסיון מעידים שביכולתו להעלים כתמי אבנית ואף למנוע אותם. כך שכל שצריך לעשות הוא לחזור על פעולה זו פעם בשבועיים וע"י כך להיות בטוחים שהמקלחון ימשיך להיות שקוף מבריק ונעים לשימוש. לסיכום כיום לא חסרים שיטות ביתיות ותעשייתיות לטיפול באבנית כך שאין סיבה שהמקלחון שלכם לא יראה תמיד במיטבו.