מקלחון חזית או מקלחון פינתי? איך בוחרים אתה מקלחון הנכון

מקלחונים הם היום הדבר החם ביותר בעיצוב חדרי הרחצה, ובצדק: הם נוחים, פרקטיים, חוסכים במקום ובמים, קלים לניקוי ותחזוקה וניתן לעצב אותם בדרכים שונות. את ההחלטה על סוג המקלחון – מקלחון חזית או מקלחון פינתי, קטום, או זוגי, יש לעשות בסיוע אנשי מקצוע בתחום המקלחונים. הצוות המקצועי של חברת פלג מקלחונים בצפון, מסביר איך בוחרים את המקלחון הנכון.

התאמת המקלחון לחדר הרחצה


ישנם לא מעט סוגי מקלחונים, הנבדלים זה מזה בצורתם ובמידת התאמתם למקום שיש בחדר הרחצה. לפני שממהרים לרכוש מקלחון כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע. מקלחון חזית אינו זהה למקלחון פינתי, ומקלחון מעוגל לא יתאים בהכרח לאותו מקום כמו מקלחון קטום. כדאי להגיע אל אנשי המקצוע כשיש בידיכם נתונים לגבי גודל חדר הרחצה, המקום שעומד לרשותכם ועוד. התאמת המקלחון לחדר הרחצה אינה רק עניין של עיצוב ואסתטיקה אלא בראש ובראשונה עניין פונקציונלי. אם צורת המקלחון מוצאת חן בעיניכם אך המקום שהוא משאיר בחדר הרחצה הוא קטן מדי, ואין אפשרות להתנועע בתוכו בנוחות, הוא לא ישרת אתכם בצורה טובה.

לא שוכחים את האסתטיקה

ובכל זאת, למרות חשיבות הפונקציונליות, לא נשכח את האסתטיקה, שהיא בהחלט במקום השני בחשיבותה. כולנו רוצים שחדר הרחצה שלנו יראה טוב כמו בבית שהשקיעו בעיצוב שלו ויהיה נעים לשימוש. כל המקלחונים עשויים מזכוכית, בדרך כלל מחוסמת, ולכן העיצוב שלהם גמיש, מעבר לצורה. ניתן לעטר את הזכוכית בצורות שונות ובצבעים שונים, ולשלב זכוכית שקופה, אטומה או צבעונית, כרצונכם. על החלק העיצובי כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום העיצוב, כמובן.

יציבות ואיטום


שני פרמטרים נוספים שיש לקח בחשבון בעת התקנת מקלחון חדש הם יציבות המקלחון ואיכות האיטום שלו. כל מקלחון – מקלחון חזית, פינתי או זוגי, חייב להיות יציב לחלוטין ולא להתנדנד, והאיטום שלו חייב להיות הרמטי כדי שלא תסבלו מנזילות ורטיבות שתחלחל לרצפה ותצא בתקרה של השכנים. מצד אחד, חשוב להקפיד על רכישת המקלחון אצל חברה אמינה ולהפקיד שההתקנה מבוצעת על ידי אנשי מקצוע מיומנים, ומצד שני אל תהיו ביישנים ובדקו אם המקלחון מתנדנד, ובחנו כמיטב יכולתכם את האיטום.